maanantai 16. helmikuuta 2015

Tällä hetkellä tykkään



Siemennäkkäreistä, joita syön aamuisin. Tämän version tein näin: 1 dl chia-siemeniä, 1 dl auringonkukansiemeniä, 1 dl pellavansiemeniä, 1 dl kurpitsansiemeniä, ripaus suolaa ja 1 dl vettä. Sekaisin ja pellille levyksi. Uunissa 160 asteessa vajaa puoli tuntia.

Pehmeän täyteläisestä pakurikahvista, joka on täydellistä aamuisin kuumennetun maidon kera.

Hummuksesta, jota levitän siemennäkkäreiden päälle.

Granaattiomenasta, jota syön lähes päivittäin.

Limestä, jota laitan melkein joka ruokaan.

Keväisen iloisesta kynsilakasta, joka piristää arkea.

Vaaleanpunaisesta, koska se tuntuu nyt niin kivalta.





16 kommenttia:

  1. Ihana! <3 Voisin myös kokeilla tuota näkkäriä! Toimisikohan ilman chiansiemeniä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Chiat on se juttu tossa, että pysyvät koossa :) Teen ilman chiaa laittamalla psylliumia ja valkuaista sekaan. Esim. näin: 3 dl erilaisia siemeniä, reilu 1 rkl psylliumia, valkuainen, 1 rkl vettä, ripaus suolaa.

      Poista
  2. Ihanaa! Mä näköjään en enää osaa muuta sanoa,mutta kun nämä sun jutut on vaan niin ihania!! ❤️ Minä syön siemenleipää,näkkäri lähtee testaukseen nyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihana <3 Siemenleipä on ihanaa, mutta nyt mun on tehnyt mieli rouskutella näkkäriä :) Tämän ohjeen testasin juuri tänään ja tuohon yläpuolelle Annalle kirjoittelinkin toisen ohjeen, millä olen tehnyt aiemmin :) vielä voisi keksiä jonkin aivan erilaisen testaukseen.

      Poista
  3. Laitatko chia-siemenet kuiviltaan vai kosteina taikinaan? Olen myös tehnyt siemennäkkäriä, mutta ohjeessa oli oliiviöljyä. En oikein tykännyt öljyn mausta ainakaan parin päivän vanhassa näkkärissä. Tuli jotenkin liikaa läpi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Laitoin ihan kuiviltaan ja vähän mietin tätä asiaa itsekin silloin :) Onnistui ainakin näin. Öljyä en ole ikinä laittanut siemennäkkäreihin.

      Poista
  4. Siemennäkkäri on niin koukuttavaa, etenkin jos päälle laittaa kivan vihreää avokadoa! Pelti menis helposti samantien...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on koukuttavaa :D voisi napostella koko ajan.

      Poista
  5. Oii kiitos vinkistä !! Täytyy kokeilla <3

    VastaaPoista
  6. Ihana siemennäkkäri!! Sellaista minäkin teen!
    Ja pakuriteetä juuri kupissani nenäni edessä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pakuritee on varmasti tähän hetkeen juuri tehokasta :) Ihanaa viikonloppua! <3

      Poista
  7. Siemennäkkäri on hyvää. Eräs lounaspaikka tarjoili sitä ja voi nam, mitä herkkua. Suunnitelmissa on ollut tehdä sitä itsekin. Näköjään kannattaa :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä kannattaa :) Lähes kaikki helmikuun aamut alkoivat siemennäkkärillä. Nyt tarvitsen maaliskuuhun selkeästi jotain uutta ;)

      Poista
  8. Ihania tykkäyksiä! Tuota siemennäkkäriä pitäisikin tehdä, kiitos muistutuksesta:) Chia-siemenet on mun päivittäisiä lempijuttuja mustikoiden ja rahkan tahi maustamattoman jugurtin kera, nam.

    Helmilumoa luoksesi Sini♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi chia-siemenet ovat ihanaa vaihtelua :) teen niistä välillä puuroa ja leipomuksiin sopivat myös oivallisesti. Ihanaa ja levollista helmikuun loppua <3

      Poista

Kiitos viestistä! Vaihdan mielelläni ajatuksia :)