torstai 10. syyskuuta 2009

Pientä välipalaa


Olen kokeillut pariin kertaan tehdä itse jogurttia. En ole vain vielä onnistunut täydellisesti siinä. En oikein vielä tiedä, mikä mättää, mutta ystäväni kehoitti olemaan lannistumatta ja yrittämään vain uudelleen. Viimeksi poltin maidonkin kattilan pohjaan ja kaadoin varmaan liian kuumana juurena olleen jogurtin sekaan. Vinkkejä otetaan vastaan!

Jogurtin sekaan yleensä heitän siemeniä, pähkinöitä ja marjoja. Tänä syksynä olen löytänyt raakakaakaonpalaset ja goji-marjat, jotka ovat todella hyvänmakuisia jogurtin seassa ja kerrassaan yltiöterveellistä superruokaa...


Marjarouheitakin käytän aktiivisesti. Yllätyin uudesta mustaherukkarouhe tai oikeastaan -jauho ostoksestani, koska se saa jogurtin maistumaan aivan taivaallisen hyvältä mustaherukkajogurtilta ilman minkäänlaisia sattumia.

3 kommenttia:

  1. Kävin täällä kurkistelemassa ja löysinkin mukavia juttuja!

    Kiinnostuin näistä marjajauheista. Karpalojauhetta minulla on joskus ollutkin, mutta sitten olen unohtanut koko homman.
    Mistä olet nämä jauheet ostanut?
    Voisi olla hyvä vaihtoehto, kun harmikseni pakkaseemme ei mahtunut paljonkaan marjoja.

    VastaaPoista
  2. Heippa! Ostin nämä marjajauheet yksiltä markkinoilta. Taitavat olla kymenlaaksolaista alkuperää. Harmi, kun olen heittänyt jo etiketit menemään. Yritän selvitellä alkuperää! Muutoin ostan marjarouheita Ruohonjuuresta ja esimerkiksi isoissa marketeissakin on saatavilla jotain.

    t. Sini

    VastaaPoista
  3. selvä, kiitoksia! yritän metsästää :)

    VastaaPoista

Kiitos viestistä! Vaihdan mielelläni ajatuksia :)